21 July 2012

Marhaban Ya Ramadhan ( 1 Ramadhan 1433H)


Assalamualaikum dan Selamat Berpuasa...

Alhamdulillah pada hari ini Allah S.W.T panjangkan umur kita untuk merasai bulan Ramadhan yang penuh dengan berkah ini.  Anda2 semua puasa ka arini? Yg lelaki tiada hal lah kan but kalu perempuan tu ada excuse sikit lah. Tp jangan sengaja2 pula yerrr.. Dosa okays.. ;) 

Pada bulan yang indah ini marilah kita sama2 menunaikan ibadahnya dengan sempurna untuk mendapat keredhaan-Nya. Tarawih ni malam n ari seterusnya jangan lupa okay sahabat. ;)

Actually, aku sgt2 besyukur. U know why? Sebab 2hari sebelum 1st Ramadhan ni aq jatuh sakit pla muntah2 n gastrik.  Pastu ngam2 pula ada kenduri di rumah so xdapat lah join sekaki untuk merasa betapa meriahnya masa tu dengan ramai org yg bertandang lagi. Xdpt mau cuci2 mata dan berkenalan2..hahaha....Jd tyme tuh  betul2 takut kalu tidak dapat puasa untuk ari yg pertama ni. Memang terasa sgt rugi tau kalu tidak dapat puasa for 1st day. Tp aq gagahkan juga bangun dan berjalan2 supaya bole sembuh sepenuhnya. Yerrlah kan kalu asyik terperap ja di atas katil manakan nak sembuh. Berkat kesungguhan dan doa aku dapat berdiri dengan teguh sekarang. *Ayat yang sungguh xbole blaaaa..* hahaha... 

Btw, thanx to mama n bapa sebab menjaga aku dan mengubati aku dengan baik dan menuruti apa saja kemahuan aku. Biasalah kan anak tunggal perempuan, mestilah disayang yg teramat sgt. *jangan jeles* weeeee... 

 okayslah, untuk semua saya ucapkan
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN DAN SELAMAT BERPUASA. 
Moga amalan kita akan diberkati oleh Allah S.W.T . InsyaAllah. Aamiin.. :)

YNIAT PUASAY


YDOA BERBUKA PUASAY




Thanks for Reading ( '⌣^ )

No comments: