25 August 2012

Entry Khas untuk MAK.

ASSALAMUALAIKUM... 

Halluhhhh everybody.. :) 
Arini da 7 Syawal. Masih ada yg busy beraya ka? Siapa ada majlis Open House tu jemput-jemputlah sayaa baa.. Eh, bisuk ada Open House di Tuisyen Centre czen khas untuk student-student dia.. So mari kita serbuuuuuu n' taffauuuu... !teheeee... :) 

Okays lah straight to de point. "Entry Khas Untuk MAMA". Itulah tittle entry kali ini. I'm write what happen on my surrounding. Siapa tak sayang mak sila angkat tangan..? If ada yg angkat tangan, Confirm u gilaaa weyhhh... But i know kamurang yg ada sini semua pun sayang mak kan? Yes Exactly lah cik Fydah oiii... ! 

Saya tak kisah lah kamu mau panggil Mak ka, Mama, Ibu, Umi, Mommy, or anything else as long maksud diaa samaa kan.. Seyesly, saya sedih bila lihat ada anak yg hanya biarkan mak dia n' tak jaga macam mak dia jaga waktu kecil. Ada yg membiarkan orang tua tinggal di tepi-tepi jalan, pergi merata-rata tempat yg tiada hala tuju sebenar, pergi ke rumah sudara-mara yg tidak sedia menerimanya n' sedangkan anak dia hidup dalam kemewahan. Ada juga yang sengaja tinggalkan mak dia di rumah saudara-mara n' sengaja tidak mengambilnya sekian lama.  

Paling sedeyh lagi kalu sedara kita tu merasa terganggu dgn kehadiran mereka. Just imagine dat situation. Takkan lah kita sanggup lihat n' buat mak kita begitu kan. Mimang tiada perasaan seorang manusia lah kalu jadi gituu.. But ramai doeh yg telah buat gituu even sengaja atau tidak. Apa yg saya tauu, mereka yg buat gituu adalah anak-anak yg tidak tahu rasa syukur :(

Ya Allah... It's happend around me guys. Very sad :( Kamu kena ingat, derhaka kepada orang tua adalah merupakan dosa besar.  Apalagi kalau mereka da meninggal dunia then kita derhaka n' tidak sempat minta ampun, Ya Allah, very BIG SIN guys... Moga kita semua tidak tergolong dalam anak-anak yg derhaka.  Aamiin Ya Rabbal Alamin. 

I promise to myself, tidak akan meninggalkan mak ataupun bapa saya biar apapun yg terjadi. I will take care of them, give them all necessity until my last breath n' de most important things bring them to Makkah (Haji). InsyaAllah jika umur saya panjang. :')  LOVE them so muchhhh ! 

Mak saya jugalah paling kuat, sabar, n terhebattt... ! 
LOVE U MOM *hug n' kiss*

Dis is my Lovely Mak. Puan Sumarti Binti Yasse.
Taken on 4 Syawal at Atuk n' Nenek house. Red theme for Raya 2012.
Fav. color.. wink-wink ^__^


*For all of u, i'm begging plez don't leave ur mom alone. Care him like she care us from we born until who we are today ;) Jadilah anak yg soleh dan solehah... :')

Thanks for Reading ( '⌣^ )

3 comments:

FiZah :D said...

swit entry lah =)

Fydah RedVirGurlz said...

hehe.. thanks dear :)

Mak Lin said...

Datang sini dari segmen Blogger Aktif #2 : Ogos hingga Disember 2012 Kak Mia!

Salam Perkenalan

http://suzlinazreena.blogspot.com/

(^_____________^)